Кафедра комп’ютерно-інтегрованих технологій, автоматизації та робототехніки

Мова:

Охорона праці та безпеки життєдіяльності

На виконання пункту 13 розділу V Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладах, установах, організаціях, підприємствах, що належать до сфери управління Міністерством освіти та науки України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.04.2006 р. № 304 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 22.11.2017 р. № 1514), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14.12.2017 р. за № 1512/31380, з урахуванням відкритої широкомоштабної збройної агресії російської федерації, та відповідно листа МОН України № 1/69900-23 від 16.05.2023 р. «Про організацію та проведення заходів з питань безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу на час літніх канікул» (вх.01_02-251 від 17.05.23) та «Інструкції з безпеки життєдіяльності», затвердженої наказом ректора ХНУРЕ № 730 від 14.12.2016 р.

Інструктаж з безпеки життєдіяльності зі студентами, аспірантами та слухачами проводиться кураторами груп на підставі:

  1. Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально- виховного процесу в установах і закладах освіти, введеного в дію наказом Міністерства освіти і науки України від 01.08.2001 р. № 563 (в редакції від 20.11.2006 р. № 782).
  2. Переліку питань вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності для студентів.
  3. Кодексу цивільного захисту України.
  4. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 р. № 1417.
  5. Закону України «Про дорожній рух» в редакції від 28.12.2015 р.

У сучасному світі потенційно небезпечними є всі процеси створення та перетворення матеріальних ресурсів, використання енергії, обробки інформації. Охорона праці є складовим елементом процесу обробки інформації, проведення на практиці навчально-виховного процесу та покликана захистити студентів, аспірантів і слухачів від впливу небезпечних і шкідливих чинників, створити безпечні та сприятливі умови для проведення навчального процесу. Крім того, на життя людини регулярно впливають природні чинники і, особливо, негативно катаклізми.

Імовірно, що безпека життєдіяльності людини визначається її взаємодією із засобами виробництва та навколишнім середовищем.

Основним видом небезпеки в навчальних приміщеннях і лабораторіях кафедри є електричний струм, а джерелом небезпеки – електричні мережі та різного призначення електроапаратура.

УВАГА! Сьогодні терористичні акти здійснюються з використанням вибухових пристроїв і предметів, часто замаскованих під авторучки, мобільні телефони, гаманці, міні-магнітофони, дитячі іграшки, поміщених у звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і залишених у багатолюдних місцях.

Поводження з вибухонебезпечними предметами вимагає граничної уваги і обережності!